FAQ för utställare
Det finns mycket som kan vara bra att ha koll på inför ett deltagande på FastighetsMässan. Här har vi samlat information till er.
Psst… Du vet väl att all viktig information samt den finns inne på MyEasyfairs?
Inflytt:
Måndag 15/9 kl.07.00 – 20.00
Tisdag 16/9 kl.07.00 – 20.00
Utflytt:
Torsdag 18/9 kl.16.30 – 22.00
Öppettider:
Onsdag 17/9 kl.09.00 – 17.00
Torsdag 18/9 kl.09.00 – 16.00
Prioritet Serneke Arena
Krutvägen 2-4
415 27, Göteborg
När ni bokade er monter bokade ni även ett EasyGo-paket. GoLeads, GoPlus och GoPremium är våra tre paket. För att se vilket paket ni har bokat, vänligen se orderbekräftelsen eller logga in på My Easyfairs.
Gemensamt för samtliga paket är:
- Access till My Easyfairs
- Visa er företagsprofil online
- Visa era produkter/tjänster online
- Bjud in era kunder & prospekts
- Utöka ert professionella nätverk
Läs mer om våra EasyGo-paket här.
Var försiktig med förfalskade listleverantörer och liknande bedrägerier. Vi vill uppmärksamma dig på bedrägerierbjudanden om listdata och andra “tjänster” som du kan få via oönskade e-postmeddelanden. Om du får sådan kommunikation är det bedrägeri och kommer inte från Easyfairs eller FastighetsMässan.
Easyfairs säljer aldrig besökarinformation till tredje part.
Den information som dessa företag tillhandahåller är oftast antingen felaktig, ofullständig, av dålig kvalitet eller till och med falsk och/eller har samlats in eller förvärvats i strid med dataskyddsförordningen (GDPR). All användning som sådana företag gör av namnet Easyfairs eller FastighetsMässan sker utan vår auktorisation och är olaglig.
Svara inte på dessa e-postmeddelanden.
Under inga omständigheter ska du göra några betalningar till företagen bakom dem. Informera oss om du får sådana förfrågningar så att vi kan varna andra.
Med några enkla knep kan ni som utställare maximera ert deltagande. Här kommer en kort checklista:
- Uppdatera er profil i My Easyfairs
- Sprid er medverkan i era kanaler och bjud in era egna kunder med er personliga länk som ni finner inne på My Easyfairs.
- Lägg tid och engagemang på er monter så den ser visuellt attraktiv ut för besökare. Ett tips är även att attrahera besökarna med någon form av aktivitet som exempelvis en tävling eller genom att bjuda på något gott.
- Ha rätt personer på plats. Välj ut era mest engagerade och kunniga personer att ha i montern.
- Engagera er monterpersonal. Ha tillräckligt med personal och planera tid för raster samt lunch.
- Använd både Visit Connect och Smart Badge-läsaren aktivt under mässan.
- Glöm inte följa upp efter mässan! Leads finner du inne på My Easyfairs och inne på Visit Connect-portalen.
Kort och gott, förbered er väl för att bli bäst!
Via My Easyfairs registrerar ni er monterpersonal. All monterpersonal måste ha ett personligt utställarkort på mässan. Så här går ni till väga för att registrera monterpersonalen:
- Logga in på My Easyfairs
- Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
- Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
- Klicka på ”Visit Connect” i den nya vyn.
- Ett nytt fönster öppnas.
- Klicka på ”Team” i vänstermenyn.
- Klicka på ”Add staff” längst ner till höger.
- Klicka på “Register Stand Personnel”
- Fyll i uppgifterna + knapp “Next”
- Den person som precis registrerats får ett bekräftelsemejl skickat till angiven mejladress.
Smart Badge-tekniken är ett enkelt sätt för besökare att samla information om de utställare denne är intresserad av, och ett lika enkelt sätt för utställare att förvandla besökare till kvalificerade leads. Besökaren håller sin Smart Badge (namnbricka) mot läsaren i er monter och vips så har ni bytt kontaktuppgifter – smart va?
Så här ser läsaren som placeras i er monter ut:
Denna måste återlämnas till teamet för FastighetsMässan vid stängning.
Med Visit Connect säkrar ni hetare leads. Genom att skanna QR-koden på en besökares Smart Badge kan ni ta anteckningar över ert samtal vilket gör det lättare att följa upp efter mässan.
Ca 1-2 veckor innan mässan får ni mer information kring detta.
Enkelt förklarat är Smart Badge-läsaren mer på besökarens initiativ och Visit Connect-skanningen mer på utställarens initiativ.
Läs mer om skillnaden mellan Smart Badge och Visit Connect här.
Det kommer att finnas en fotograf och filmare på plats under båda dagarna. Om ni inte vill synas i bild säger ni till fotografen på plats.
Så fort mässan stänger och besökarna har lämnat hallen är det OK att packa ihop montern. Ni får alltså inte packa ihop den innan dess. Om någon ska hämta upp ert material senare är det viktigt att materialet packas ihop och märks tydligt.
My Easyfairs
My Easyfairs är navet i ditt deltagande på mässan. Här lägger ni upp information om ert företag, er logga, de produkter ni visar upp på mässan, registrerar monterpersonal samt tar del av viktig information inför mässan. My Easyfairs är ansluten till mässans utställarlista, så se till att maximera din synlighet genom att hålla profilen uppdaterad. Besökarna planerar sitt besök utifrån utställarlistan.
EasyGo
Med våra digitala verktyg kan du effektivt samla in leads och öka synligheten för ditt företag både före, under och efter mässan. Skapa en stark och minnesvärd närvaro som lockar rätt målgrupp med våra skräddarsydda lösningar.
Vill du veta mer?
Vi lanserar snart Easyfairs Nordic!
- Maximera din närvaro på mässan med hjälp av Easyfairs Nordic
Vi är glada att snart kunna presentera vår nya event app Easyfairs Nordic som kommer att förbättra din upplevelse som utställare före, under och efter mässan! Appen är mer än bara ett schemaläggningsverktyg, den låter dig nätverka med kunder och potentiella partners.
Fördelar med Easyfairs Nordic
- Maximera nätverkandet: Öka chansen att nätverka med likasinnade.
- Effektivare möten: Kommunicera smidigare och boka möten enkelt via appen.
- Personlig upplevelse: Anpassa din mässupplevelse efter dina professionella mål.
Hur går det till?
Företagsinformationen hämtas automatiskt från MyEasyfairs. Det du behöver göra är att förbereda ditt schema på plats med Easyfairs Nordic. Besökare kommer sedan att kunna interagera och planera möten med dig i förväg så att ni kan få ut det mesta av mässan.
Få personliga rekommendationer
Applikationen föreslår de besökare du troligen är mest intresserad av att träffa på evenemanget, baserat på dina preferenser och intressen.